Müziğe doğuştan yeteneği ve ilgisi olan çocukları sanata yönlendirmek için eğitim kurumlarında sistematik çalışmalar yapılmalıdır. Bu çalışma okul öncesi dönemde müziğin önemini ortaya koymak, müziğin çocuklar üzerindeki etkisini kullanarak okul öncesi programlarını zenginleştirmek ve müzik sanatını sevilir hale getirmenin yollarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.

Çocuklar şarkı söylerken onları cesaretlendiren konuşmalar yapılmalı ve kendi sesini tanımasına imkan sağlanmalıdır. Onlar şarkı söylerken kayıt yapılıp daha sonra beraber dinlenmelidir. Bir şarkıyı söyleyebilmek, şarkı söylenirken o şarkıya eşlik edebilmek çocukların isteklerini desteklemek için onlarla beraber şarkı söylenmelidir.

Onlarla beraber şarkı söylerken ilk önce şarkıya uyumlu hareketler varsa onların öğrenmesi sağlanmalıdır. Daha sonra şarkı öğretilmelidir sonra hep beraber şarkı söylenmelidir. Şarkıyı tek başına söylemek isteyenleri kaldırıp çocuğun şarkı söylenmesi sağlanmalıdır.